Canada-HereWeAre.reismee.nl

Woensdag 30 juli

Niet zo best geslapen vannacht, maar de rest gelukkig wel. Dus al vroeg op het terras van motel , koffie erbij, mis alleen nog het krantje. Heb je in ieder een lekker lange dag. Vandaag gaan we de Falls verlaten maar eerst nog even een kijkje dichterbij nemen. Gisteren hadden ze geen stroom en was er een enorme wachtrij en aangezien de kraan toch niet wordt dichtgedraaid hebben we ons boottochtje uitgesteld naar vandaag. En inderdaad ticket gekocht en we konden meteen op de boot., natuurlijk eerst zo'n geweldige regenjas aangedaan, een rode deze keer. Wat een geweld, de regenjas was zeker niet overbodig, water van alle kanten. .... Maar heel erg mooi, met ook regenbogen, een unieke ervaring en zeker de moeite waard. Hierna uitgebreid ontbeten want dat was niet mogelijk in het motel en daarna op naar het volgende: de bloemenklok en vlinder tuin. De klok is precies wat het is: en klok met bloemen en nog niet eens zo heel veel bloemen. In de vlinder tuin waren wel veel vlinders, niet geheel onverwachts en het was erg gelukkig niet zo benauwd zoals bij ons vaak is .

En verder naar weer een natuur fenomeen: de draaikolk in de Niagara rivier, dit zijn een serie stroomversnellingen met als extraatje een grote draaikolk. Vanaf het uitkijkpunt erg mooi, waarbij er ook heel veel roofvogels meekeken, die weer volop door Marinus en Yvonne gefotografeerd werden.

Volgende stop: Fort Erie. Na een mooie weg langs het meer, waar nogal wat supervilla's stonden aangekomen bij fort erie. Hier hebben we het oude fort bekeken en een schiet oefening bijgewoond. Was ook interessant om te zien, werd leuk verteld door een aantal figuranten.

Hierna was het genoeg bezichtigd voor een dag en besloten we nog wat kilometers te rijden: uiteindelijk zijn we in het plaatsje Whitby beland waar het eerste hotel vol zat, maar waar we na enig zoeken toch een slaapplaats hebben gevonden:gezellig met zijn 4 op een kamer. En daar zit ik nu dus dit te typen. Net nog even geskypt met Annemieke, die zag dat ik bezig was met de blog en dus wakker.

Zometeen ontbijten bij Tim en dan weer in the road. De bedoeling is Kingston.