Canada-HereWeAre.reismee.nl

Zaterdag 8 augustus

Het is al weer zaterdag en vandaag verlaten we het schiereiland en komen weer in Zuid Ontario.We verlaten Port Elgin en langs de kust zoeken we onze weg. We komen door Grand Blend, een leuk badplaatsje en Bayfield waar aan Main Street mooie winkeltjes, boetiekjes en terrasjes te vonden waren. Daarna Oil Springs waar de eerste oliebron van Noord-Amerika zo'n ontdekt. Het zwarte goud werd destijds opgepompt Door zo'n honderd houten boortorens, nu zagen we nog een paar metalen jaknikkertjes.

In de ANWB-gids lazen we dat aan de rand van Dresden het onderkomen staat dat wereldberoemd werd door de Negerhut van oom Tom. Dit huis werd bewoond Door Josiah Henson, die in 1789 als slaag werd geboren in Maryland en die in 1830 met vrouw en kinderen naar Canada vluchtte. Zijn levensverhaal stond model voor dat van de hoofdpersoon in het boek van Harriet Beecher-Stowe.

Hierna linea recta naar Leamington waar we morgen naar Point Peele willen gaan.

Een fijn motel gevonden met grote kamers, grote bedden, grote koelkast en een zwembad. Dirk en Mieke zijn na het eten wezen zwemmen en in het bubbelbad gezeten (Dirk erin gevallen, had niet door dat daar een bankje in zit) en nu lekker met een pilsje foto's kijken op grote tv.