Canada-HereWeAre.reismee.nl

zondag 9 augustus

Point Pelee National Park in Leamington dat is ons eerste doel voor vandaag. Het is een van de kleinste parken van Canada maar ook een van de drukstbezochtste. Het 10 km lange en 4 km brede schiereiland, dat zich als een pijlpunt uitstrekt in Lake Erie, ligt op dezelfde breedtegraad als Rome en Barcelona. Zandstranden en duinen worden afgewisseld met walnotenbomen, rode ceders en zilver esdoorn.

Daarnaast is Point Pelee een van de belangrijkste vogel reservaten van het continent. In het park zijn prachtige wandelpaden te vonden, beginnende met de Marsh Boardwalk, over een plankier door een stuk drasland van het park. We hebben er kikkers, schildpadden, grote vlinders en veel vogels gezien.

Natuurlijk hebben we foto's gemaakt op de allerzuidelijkste punt van Canada.

Vandaag zijn we weer onderweg naar london, ons mam weet dat nog niet, die ziet ons morgen pas. Er wordt nog een tussenstop gemaakt in Rondeau, hier is het eindelijk gelukt mooie foto's te maken van de mooie rode kardinaalvogel en de gele yellow warblers. Tijdens een wandelroute zagen we nog herten en werden we allemaal lek gestoken door muggen.

Nu zijn we weer terug bij Fanshawe College waar we ook de eerste dagen van ons bezoek aan Canada verbleven.

willian

al weer een beetje op de terug weg van jullie vakantie wij hebben zo ook lekker een beetje van jullie vakantie kunnen genieten nog gezellige dagen bij miet