Canada-HereWeAre.reismee.nl

Vrijdag 31 juli

Na een goede nachtrust en een karig ontbijt hebben we vanochtend eerst maar een slaapplaats gekozen voor de komende nacht. Via internet geboekt en dan kunnen we weer on the road.

In dit deel van het land zien we steeds minder mensen en huizen, hele stukken is alleen maar natuur. Maar wel mooie natuur, het wordt al wat ruiger. Na een korte pitstop bij een klein meertje, kraakhelder water, vervolgen we onze weg naar de grotten van Bonnechere in Eganville.

Hier krijgen we uitleg van een enthousiaste student over fossielen. Waarna hij ons mee de grotten innam (en om weer uit gelukkig), heel interessant om te horen en zien.

Vandaag hoefden we dus niet te zoeken naar ons motel, nee we waren er zelfs zo vlug dat we het voorbij reden. Op de rem, in zijn achteruit en terug. Klein motelletje met Canadese Schot (of Schotse Canadees) als gastheer. We hebben een 6 persoons kamer, dus moet lukken. Nog even rondgekeken in Barry's Bay en hapje en drankje in het Balmoral gebruikt en nu zitten we lekker buiten voor een rustig avondje. Mooi weer, mooi uitzicht, goed gezelschap, wat wil een mens nog meer. Voor nu welterusten en tot een volgende keer.