Canada-HereWeAre.reismee.nl

zondag 2 augustus

Buitenzittend voor onze kamer hoorde ik een gezoem, na even rondkijken zag ik een hummingbird, een kolibrie. Snel kijken want zoef weg was ie weer. Na wederom een uitstekend ontbijt van onze Schotten vertrokken we richting North Bay, niet door het park maar er buitenom via Pembroke. Dit is wat men bedoeld met lange, eentonige wegen in Canada. Kilometer na kilometer pijnbomen, rotsen, meertjes, loofbomen, af en toe een huis of een hutje afgewisseld met een dorpje van 5 huizen en 2 kerkjes. Bij de grotere plaats Matawa hebben we even een stop gemaakt en wat rondgewandeld. In Matawa komen 2 rivieren, de Ottowa en de Matawa bij elkaar.

Daarna weer verder op onze tocht naar het (waarschijnlijk) noordelijkste punt van onze reis.

Bij een parkeerplaats zijn we toch nog even het bos in gelopen en daar zagen we een beverburcht en even later een paar schildpadden (jes).

Na inchecken in Travelodge in North Bay meteen naar het centrum gegaan, maar dat is anders als bij ons, niet echt een centrum met winkels en terrasjes. Dus dan maar naar de kermis, er was ook een festival maar helaas net afgelopen. Doordat het ging regenen hebben we nog een beetje de omgeving verkend, even naar het strand en na een korte tussenstop in het motel lekker gegeten bij een griek/Italiaan. Gelukkig in een rustig tempo deze keer en niet op zijn Canadees binnen een uur weer buiten.