Canada-HereWeAre.reismee.nl

Maandag 3 augustus

Vandaag de dag begonnen met een felicitatie te sturen aan ons jarig nichtje Sylke Hurkens.
Wat zijn de social media dan toch makkelijk en fijn, ver weg en toch erbij.

Vanuit North Bay zijn we vanochtend vertrokken richting Parry Sound. We hebben nog niets geboekt. voor vanavond dus we zien wel waar we terecht komen.

In Magnemawan enige tijd doorgebracht met het bezichtigen van de sluizen en het meer. De ook aanbevolen houten brug hebben we niet gevonden, wel een weg die niet aanbevolen wordt aan toeristen. Het was een verharde weg maar geen asfalt en de auto's die we tegenkwamen waren op een hand te tellen.

Het aardige stadje Parry Sound is vooral een vakantie paradijs voor watersporters, wij zijn meer kijkers. 'Thirty Thousand Islands& (het kunnen er ook veel meer zijn) noemt men de vele eilandjes voor de kust. Aan de pier in Bay Street kun je aan boord van een van de cruiseschepen gaan om de doolhof van de 30.000 eilandjes te verkennen. Deze keer hebben wij de boottocht aan ons voorbij laten gaan. Een vliegtuig vlucht was ook een mogelijkheid maar helaas was er vandaag geen plek meer.

De tocht van Parry Sound naar Sudbury bood weinig afwisseling. Alleen de stop bij de brug over de French River die hier door een diepe kloof stroomt was de moeite waard. De waarschuwing voor ratelslangen was dan weer minder. De French River is de schakel tussen Lake Nipissing en Lake Huron welke vroeger deel uitmaakte van de drukst bevaarde kanoroute naar het westen.

Deze keer gelukkig heel snel een motel gevonden in Sudbury.