Canada-HereWeAre.reismee.nl

dinsdag 4 augustus

Happy birthday Joris, big boy. ...

Wij zijn vanochtend vanuit sudbury vertrokken om Killarney park te bezoeken. De weg erheen is kenmerkend door ontelbare meren, afgesleten granietrotsen, baaien met zandstranden, dennenbossen met velden vol bosbessen en lichtere, gemengde bossen. Killarney Park ligt grotendeels op een schiereiland in de Georgian Bay. Onverwachts werd het spannend toen we een grote zwarte beer de weg over zagen steken, niemand een fototoestel bij de hand natuurlijk, maar het was een echte. ..

Het plaatsje Killarney viel wat tegen, maar een wandelroute door het park maakte veel goed. Ondanks het waakzaam blijven in verband met de beren bleek het klauteren over rotsen, boomwortels en andere opstakels zeker de moeite waard. Een uitzicht vanaf een rotsplateau was adembenemend. Helaas werden we tijdens te terugtocht naar beneden overvallen door een fikse regenbui, waardoor weer doorweekt weer bij de auto kwamen.

Onze tocht hervattend kwamen we in Little Current via een ijzeren draaibrug, gebouwd als spoorbrug, over het North Channel vormt deze nu de verbinding tussen het vaste land en Manitoulin Island. Little Current is de grootste plaats van het eiland met 1500 inwoners.

Voor de komende 2 nachten hebben we onze intrek genomen in een appartement in the Anchor Inn Hotel en gaan van hieruit Manitoulin Island bekijken.