Canada-HereWeAre.reismee.nl

woensdag 5 augustus

Welke dieren zijn we vandaag tegengekomen? Herten, kolIbries, eekhoorns, kraanvogels, gifgroene kikker, Canadese ganzen, vos (?).

Manitoulin Island, we gaan vandaag vanuit Little Current langs de bovenzijde van het eiland naar de uiterste hoek, de vuurtoren bij missisappi. Vlak voor Kagawon voert een zijpad naar de Bridal Vail Falls. Niet te vergelijken met Niagara Falls natuurlijk maar met hun eigen aantrekkelijkheid. Een trap leidt naar het water. Langs het riviertje was een mooi trail uitgezet wat weer bij een meer eindigde, hier hebben we rondgewandeld in het aan een bak gelegen Kalawong met aanlegsteigers, pittoreske houten huisjes en winkels, en vuurtoren en een heemkunde museum en er was toevallig een farmers markt, dus ook daar even rondgeneusd. We vervolgden onze tocht naar het einde van het eiland en maakten nog een pitstop in Meldrum Bay Waar we (Tot opluchting van Yvonne) een ietwat verscholen benzinestation vonden. En verder weer richting Mississagi, volgens de pompbediende ongeveer 20 minuten rijden. Bij deze historische vuurtoren is om een camping, een museum en een restaurantjes. Het ziet erg allemaal nogal verwaarloosd uit, maar het uitzicht maalt veel goed.

De woning van de vuurtorenwachter is nog compleet ingericht en geeft een goed beeld van hoe het vroeger was. Staand voor de vuurtoren was inderdaad het einde van het eiland, hoge kliffen stonden in zee.