Canada-HereWeAre.reismee.nl

vrijdag 7 augustus

Dier van de dag: snake oftewel slang. Twee hebben we er gezien vandaag, 1 op het land en 1 in het water.

Vandaag Tobermory vandaag afgezakt naar het zuiden. Via een hele lange grindweg langs de kust naar de vuurtoren van Cabot Head. En mooi onderhouden gebouw en ook de v omgeving werd door vrijwilligers in stand gehouden. We hebben leuk zitten babbelen met een echtpaar uit Toronto die daar een week als vrijwilliger waren. Door hen werden weer ook geattendeerd op een slang, die in het gras en half onder de stenen lag. Hierna onze weg vervolgd naar het plaatsje Wiarton, hier eindigt het gebied Bruce Peninsula, het schiereiland in Lake Huron en de scheiding van Georgian Bay. Het plaatsje wordt gedomineerd door Willy Wiarton, een marmot die overal te zien is.

Verder via Sable Beach en Southampton naar Port Elgin waar we een slaapplekje zoeken en vinden.

Op het terras bij ons motel na het eten nog een uurtje of zo gekletst met een drietal Canadezen die in de omgeving werken en in hetzelfde motel overnachten.