Canada-HereWeAre.reismee.nl

Zaterdag 1 augustus

Heerlijk ontbeten met spiegelei of roerei, bacon, worstje en toast. Gastvrouw Maureen bleef koffie bijschenken terwijl haar man Douglas onze nieuwe kamers gereed maakte. In verband met een feestdag a.s. maandag is het heel erg druk en konden we gisterenavond geen kamers vinden voor vanavond daarom besloten om nog een nachtje in Mountain View door te brengen en vandaag van hieruit Angolquin Parc te verkennen. Gelukkig hadden ze nog plek en moesten we alleen verhuizen van een 4 persoons naar 2 twee persoons kamers.

We zijn vanochtend gestart met een kijkje bij een historisch hout verwerkingsplek, dit was eigenlijk alleen een transportgoot voor boomstammen maar toch een erg mooi plekje. Daarna dan via Highway 60 naar Angolquin Parc waar we allereerst stopten bij het Logging museum, jawel familie van Weert, een houthakkersmuseum. Heel interessant en erg mooi om te zien, na een introductiefilmpje, was er een wandeltocht uitgezet in de bossen met onderweg voorbeelden waarmee de geschiedenis van de Canadese houthakkers weer werd gegeven. We hebben voor de liefhebbers een rondleiding boekje meegenomen, helaas wel in het Engels.

Onze tocht door het park vervolgend werd het bezoekerscentrum aangedaan, wat weer op een leuke manier de geschiedenis van Algonquin Parc werd getoond. Afgesloten met een bijzonder uitzicht, echt geweldig.

Maar natuurlijk wilden we ook zelf de natuur in en een trail volgen, dat hebben we gedaan namelijk Hardwood Lookout. Een wandeling met vele ups en down. We gingen letterlijk door dalen en over toppen, met als hoogtepunt een fantastisch uitzicht over Smoke Lake. De volgende trail hebben Dirk en Marinus met zijn 2 gelopen, namelijk Whisky Rapids. Ondertussen hebben Mieke en Yvonne zich op een andere manier vermaakt, namelijk met lezen. Helaas vielen de ogen regelmatig dicht dus het aantal pagina's bleef beperkt. Net voordat Marinus en Dirk terug kwamen heb ik nog een chipmunck kunnen fotograferen.

Zometeen een adresje zoeken voor een hapje eten en dan terug naar Douglas en Maureen voor een goede nachtrust .

steen.garts@home-nl

2-8 -2015

hoi vakantie gangers

heb je het goed naar jezien en al veel gezien
goed gegeten veel gereisdgeniet er van wij
houde het ook wel bij hier is alles goed
groetjes jan enannie

steen.garts@home .nl

9-8 -2015

hoi allemaal we hebben weer alles gelezen en de
fotos gezien het is mooi om te kunnen zien maar
hetis weer zo voor bij ver jaardag is goed ver
l lopen weer opgeruimd zaterdag 50 jaar bestaan
van de fuschia in utrecht geweest verder
is alles goed tot wederziens enhoren

groetjes en annie